Autor: Adam Stecyk
ISBN: 978-83-7251-879-8
Ilość stron: 192
Data wydania: 2008
Książka jest próbą przybliżenia aparatu pojęciowego i istoty zdalnego nauczania. Stawia sobie za cel prezentację platformy eLearningowej umożliwiającej wszystkim uczestnikom procesu dydaktycznego bezpieczne wkroczenie na drogę e-nauczania.
Pierwsza część publikacji została poświęcona przedstawieniu aparatu pojęciowego i istoty elearningu.
Część druga zawiera szczegółową charakterystykę wdrożenia i wykorzystania bezpłatnej platformy e-learningu LAMS (Learning Activity Management System).
W części trzeciej przedstawiono przykłady wykorzystania systemu LAMS oraz omówiono zasady i możliwości tworzenia elektronicznych materiałów dydaktycznych.
Rozdziały:
Część I. ELEARNING, CZYLI CHARAKTERYSTYKA NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ
Rozdział 1. Wprowadzenie do eLearningu 1.1. Wstęp do eLearningu 1.2. Istota i funkcje eLearningu 1.3. Kryteria podziału eLearningu
Rozdział 2. Typologia systemów eLearningowych 2.1. Funkcje systemów LMS 2.2. Funkcje systemów LCMS i LCS 2.3. Architektura systemów eLearningowych 2.4. Przykłady systemów eLearningowych
Rozdział 3. Elearning a modele nauczania 3.1. Model nauczania 3J 3.2. Paradygmaty metodyczne z pedagogicznego punktu widzenia 3.3. Standardy eLearningu a tworzenie treści szkoleniowej
Rozdział 4 Internetowa sieć wartości – model 5c. Tendencje rozwojowe narzędzi eLearningowych
Część II. SYSTEM LAMS
Rozdział 1. Wprowadzenie do systemu learning activity management system 1.1. Charakterystyka Systemu LAMS 1.2. Moduł Administracja 1.3. Moduł Autor 1.4. Moduł Monitor i Moduł Student
Rozdział 2. Instalacja systemu LAMS
Rozdział 3. Szybki start 3.1. Uprawnienia Administratora 3.2. Zarządzanie Grupami 3.3. Zarządzanie Użytkownikami 3.4. Opracowanie Przykładowego Kursu 3.5. Przypisanie Kursu do grupy. Uruchomienie Kursu
Rozdział 4. Moduł autora 4.1. Narzędzia (aktywności) Modułu Autora 4.2. Tablica 4.3. Współdzielone Zasoby 4.4. Forum 4.5. Czat 4.6. Pytanie i Odpowiedź 4.7. Wielokrotny Wybór 4.8. Test 4.9. Ankieta 4.10. Wyślij Pliki 4.11. Notatnik 4.12. Czat i Raport 4.13 Forum i Raport 4.14. Zasoby i Forum 4.15. Grupowanie 4.16. Brama 4.17. Aktywności Opcjonalne
Rozdział 5. Moduł Monitor 5.1. Narzędzia Modułu Monitor 5.2. Tablica. Opcje Dodatkowe dla Aktywności w Module Monitora 5.3. Współdzielenie Zasobów 5.4. Forum 5.5. Chat 5.6. Pytanie i Odpowiedź 5.7. Wielokrotny Wybór 5.8. Test 5.9. Ankieta 5.10. Wyślij Pliki 5.11. Notatnik 5.12. Czat i Raport 5.13. Forum i Raport 5.14. Zasoby i Forum
Rozdział 6. Moduł studenta 6.1. Opcje Modułu Studenta 6.2. Budowa Okna Szkolenia Modułu Student 6.3. Tablica 6.4. Współdzielone Zasoby 6.5. Forum 6.6. Chat 6.7. Pytanie i Odpowiedź 6.8. Wielokrotny Wybór 6.9. Test 6.10. Ankieta 6.11. Wyślij Pliki 6.12. Notatnik 6.13. Czat i Raport 6.14. Forum i Raport 6.15. Zasoby i Forum
Rozdział 7. Moduł administracja 7.1. Zarządzanie grupą 7.2. Dodawanie Kursów (lekcji) 7.3. Administracja Systemem
Część III. SYSTEM LAMS W PRAKTYCE
Rozdział 1. Praktyczne wykorzystanie systemu LAMS. Projekt LAMS WZIEU
Rozdział 2. Metodologia opracowania kursów on-line do nauczania w trybie eLearning i blended learning
Rozdział 3. Przykłady sekwencji LAMS 3.1. Wstęp do podstaw informatyki 3.2. Przygotowanie do analizy Sonetów W. Szekspira – podróż w czasie 3.3. Nauczanie komplementarne (blended learning) 3.4. Komórki roślinne i zwierzęce 3.5. Literatura angielska: Perła
Spis ilustracji
Abc eLearningu System LAMS --- Pozycja niedostępna.---
|