Autor: Kelly L. Murdock
ISBN: 978-83-246-2582-6
Ilość stron: 1496
Data wydania: 05/2010
Twarda oprawa
Zawiera DVD
3ds Max to w środowisku grafików 3D program-legenda. Został on sprawdzony w najcięższych bojach, a dowodem na to, że wyszedł z nich zwycięsko, jest wydana właśnie wersja 2010. A wszystko zaczęło się w 1990 roku, kiedy program ten po raz pierwszy pojawił się na rynku. Już wtedy zrewolucjonizował świat grafiki!
W ciągu lat 3ds Max zadomowił się w świecie filmu do tego stopnia, że obecnie żaden reżyser nie podejmie się produkcji, nie mając w zanadrzu specjalisty potrafiącego wykorzystać możliwości tego narzędzia. Jak poznać ten program, skąd czerpać wiedzę na jego temat i jak opanować jego najbardziej niezwykłe funkcje?
Na to i wiele innych pytań odpowiada ta właśnie książka. Masz teraz do dyspozycji jej kolejne, zaktualizowane i ulepszone wydanie. Autorka przedstawi Ci wszystkie funkcje programu, począwszy od tych najprostszych, a skończywszy na najbardziej zaawansowanych.
W trakcie lektury dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować swoje środowisko pracy, aby pracować sprawnie i wydajnie. Ponadto nauczysz się wykorzystywać podstawowe obiekty, przekształcać je, obracać i skalować. Na kolejnych stronach poruszana jest kwestia kamer, oświetlenia oraz wykorzystania różnych rodzajów materiałów. Ta fundamentalna wiedza pozwoli Ci przejść do kolejnego etapu - samodzielnego tworzenia własnych animacji 3D.
Książka wprowadzi Cię również w zagadnienia związane z renderingiem oraz językiem MAXScript. "3ds Max 2010. Biblia" to najlepsze źródło informacji zarówno dla amatora, jak i profesjonalisty w dziedzinie grafiki 3D!
Rozdziały:
Część I: Rozpoczynanie pracy z programem 3ds Max (51) 1. Poznawanie interfejsu Maksa (63) 2. Sterowanie oknami widokowymi oraz ich konfigurowanie (87) 3. Praca z plikami, importowanie i eksportowanie (129) 4. Dostosowywanie interfejsu Maksa do własnych potrzeb i upodobań (157)
Część II: Praca z obiektami (189) 5. Tworzenie i edycja obiektów podstawowych (191) 6. Zaznaczanie obiektów i ustawianie ich właściwości (225) 7. Przekształcanie obiektów, obracanie, wyrównywanie i przyciąganie (259) 8. Klonowanie i ustawianie obiektów w szyku (295) 9. Grupowanie, łączenie i stosowanie kontenerów (319)
Część III: Podstawy modelowania (335) 10. Praca z podobiektami oraz obiektami pomocniczymi (337) 11. Wprowadzanie modyfikatorów i korzystanie ze stosu modyfikacji (353) 12. Rysowanie i edycja dwuwymiarowych splajnów i kształtów (389) 13. Modelowanie na poziomie wielokątów i korzystanie z narzędzi Graphite (437)
Część IV: Materiały, kamery i oświetlenie (485) 14. Poznawanie edytora i eksploratora materiałów (487) 15. Tworzenie i stosowanie materiałów standardowych (511) 16. Określanie właściwości materiałów przy użyciu map (525) 17. Materiały złożone i modyfikatory materiałów (565) 18. Operowanie kamerami (581) 19. Podstawowe techniki oświetlania sceny (599)
Część V: Podstawy animacji i renderingu (631) 20. Animacja i klatki kluczowe (633) 21. Animowanie przy użyciu ograniczników i prostych kontrolerów (659) 22. Renderowanie sceny (683)
Część VI: Modelowanie zaawansowane (707) 23. Budowanie złożonych scen przy użyciu odnośników i korzystanie z interfejsu Asset Tracking (709) 24. Praca z widokami schematycznymi (725) 25. Stosowanie modyfikatorów siatkowych i deformowanie powierzchni (747) 26. Obiekty złożone (771) 27. Modelowanie przy użyciu łat i powierzchni NURBS (813) 28. Tworzenie i układanie włosów, futer oraz tkanin (841)
Część VII: Materiały w ujęciu zaawansowanym (861) 29. Stosowanie materiałów specjalnych (863) 30. Malowanie w oknach widokowych i renderowanie map powierzchni (877) 31. Rozwijanie współrzędnych UV i mapowanie tekstur (891) 32. Tworzenie wypiekanych tekstur i map normalnych (917)
Część VIII: Zaawansowane techniki animowania (929) 33. Stosowanie modyfikatorów animacji i złożonych kontrolerów (931) 34. Animowanie przy użyciu kontrolera Expression i wiązania parametrów (961) 35. Praca z krzywymi funkcyjnymi w oknie Track View (979) 36. Korzystanie z warstw animacji i miksera ruchu (1019)
Część IX: Animacja dynamiczna (1035) 37. Cząsteczki i system Particle Flow (1037) 38. Stosowanie pól sił (1069) 39. Wykorzystanie reactora do symulacji ruchów zgodnych z zasadami dynamiki (1093) 40. Animowanie włosów i tkanin (1119)
Część X: Praca z postaciami (1129) 41. Systemy szkieletowe i ich riggowanie (1131) 42. Praca z kinematyką odwrotną (1141) 43. Tworzenie i animowanie pojedynczych postaci oraz tłumów (1163) 44. Nakładanie skóry (1193)
Część XI: Zaawansowane techniki oświetlania i renderingu (1213) 45. Zaawansowane oświetlenie, śledzenie światła i metoda energetyczna (1215) 46. Stosowanie efektów renderowanych i atmosferycznych (1235) 47. Renderowanie przy użyciu renderera mental ray (1267) 48. Rendering wsadowy i sieciowy (1281) 49. Komponowanie przy użyciu interfejsu Video Post i elementów renderingu (1297)
Część XII: MAXScript i moduły dodatkowe (1329) 50. Automatyzacja pracy za pomocą MAXScriptu (1331) 51. Rozszerzanie możliwości Maksa przez zewnętrzne moduły dodatkowe (1371)
Dodatki (1379) A: Co nowego w 3ds Max 2010? (1381) B: Zawartość płyty DVD (1385) C: Instalacja i konfigurowanie programu 3ds Max 2010 (1389) D: Skróty klawiszowe w 3ds Max 2010 (1397) E: Praca z obiektami NURBS (1415)
3ds Max 2010 Biblia --- Pozycja niedostępna.---
|