Autor: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-2589-5
Ilość stron: 560
Data wydania: 07/2010
Twarda oprawa
Zawiera DVD Trójwymiarowy model świata.
- Całościowy opis wykonania filmu animowanego techniką 3D
- Ćwiczenia ilustrowane zrzutami ekranu, pomagające powtórzyć wszystkie wykonywane operacje na własnym komputerze
- Płyta DVD ze wszystkimi scenami, mapami i kompletem innych materiałów
Jak stworzyć animację 3D?
Z zachwytem oglądasz oscarową "Katedrę"? Podziwiasz precyzję, z jaką wykonane są animowane reklamy i teledyski? W świecie gier komputerowych czujesz się jak wirtualna ryba w wodzie? Chcesz rozwijać w sobie boską iskrę tworzenia? Nie zwlekaj zatem i włącz program 3ds Max 2010. Niech ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!
Poznaj słynnego 3ds Maksa – Twoje nowe narzędzie kreowania i animowania trójwymiarowego świata. To właśnie w tym programie powstało wiele znanych Ci animacji i filmów, a także realistycznych graficznie gier oraz zachwycających wizualizacji architektonicznych.
Aby stworzyć swoją pierwszą animację, koniecznie zapoznaj się z możliwościami programu 3ds Max 2010, opisanymi w tej książce. Kartka po kartce, klatka po klatce wkroczysz w wirtualną rzeczywistość, poznając zasady modelowania, animacji postaci, kluczowania, opracowywania świateł i materiałów, wprowadzania efektów specjalnych oraz renderingu i montażu całego filmu.
Dowiesz się, jak:
- tworzyć obiekty, pozycjonować je i zmieniać ich parametry początkowe;
- wprowadzać i przekazywać deformacje obiektu za pomocą stosu modyfikatorów;
- posługiwać się modelowaniem siatkowym czy łatami (Patch) i tworzyć powierzchnie na podstawie krzywych: splajnów oraz NURBS;
- wykorzystywać w animacji kamery, światła i efekty atmosferyczne (np. światło wolumetryczne);
- kreować mapowane i animowane materiały, dodawać efekty renderingu (np. efekt żarzenia), naśladować metale, skórę, drewno, szkło i chrom;
- używać renderera Mental Ray i współpracującego z nim systemu oświetlenia dziennego Daylight;
- przygotować postać do animacji przy użyciu szkieletu (Biped), animować metodą morfingu, z pomocą systemów kości (Bones) i odwrotnej kinematyki;
- stosować klucze oraz kontrolery animacji;
- modelować wnętrza tradycyjne i prosto z kosmosu;
- przekształcać animację 3D w kreskówkę.
Rozdziały:
Rozdział 1. Co oznacza 3D (11) Pierwsze spotkanie (13)
Rozdział 2. Podstawy (29) Animujemy przelot UFO (30) Sprzężenie między obiektami (83)
Rozdział 3. Modelowanie ze splajnów (89) Robot (90) Obiekty złożone (157)
Rozdział 4. Modelowanie siatkowe (173) Oczy (174) Modelowanie głowy (186) NURBS. Inne podejście do modelowania (224)
Rozdział 5. Przygotowanie postaci do animacji (233) Morfing (234) Szkielet (243) Ubranie i włosy (261) Kości, łącza i odwrotna kinematyka (287)
Rozdział 6. Modelowanie wnętrz (301) Wnętrze latającego talerza (302) Pokój z balkonem (360) Szkła, lustra, witraże (386)
Rozdział 7. Animacja (401) Latający talerz (402) Pokój z balkonem (448) Stan nieważkości - reactor i inne przydatne narzędzia (479)
Rozdział 8. Rendering filmu (507) Animacja kamer (508) Rendering i montaż (516) Jak zrobić kreskówkę (538) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 74,25zł
3ds Max 2010 Animacja 3D od podstaw Szkoła efektu
|