Autor: Hermann Simon
ISBN: 978-83-7641-085-2
Ilość stron: 196
Data wydania: 06/2009
Działania natychmiastowe to słowo klucz niniejszej książki. Oznaczają one działania, które można wdrożyć bezzwłocznie i które od razu przynoszą skutek.
Szybkość i skala spadku obrotów stanowią ogromne zagrożenie dla przedsiębiorstw, jeśli nie działają szybko i zdecydowanie. Znaczenie szybkości reagowania trudno jest przecenić.
Duża liczba 33 konkretnych działań natychmiastowych potwierdza, że istnieje wiele środków i rozwiązań w walce z kryzysem. Rezygnacja nie jest właściwym wyjściem. Nawet mając niewiele czasu do dyspozycji, można i należy bezwzględnie unikać fatalnych błędów.
W okresie kryzysu nawet taki niewielki „błąd” może oznaczać koniec firmy. Dlatego też szczególnie wskazane jest zrozumienie przyczyn, staranna diagnoza, zdecydowane wdrożenie oraz bieżący monitoring. Niniejsza książka zawiera właśnie praktyczne wskazówki dotyczące wszystkich tych aspektów.
Rozdziały:
Rozdział 1. DIAGNOZA KRYZYSU Kryzys sprzedaży, nie kosztów Jakie są przyczyny kryzysu? W jaki sposób zmienia się zachowanie klientów? Podsumowanie
Rozdział 2. CO JEST SKUTECZNE, A CO NIE W DOBIE KRYZYSU Relacja podaży i popytu Dźwignie zysku i ich działanie Szybkość oddziaływania Które rady nie są skuteczne w kryzysie? Podsumowanie
Rozdział 3 . REDUKUJ KOSZTY INTELIGENTNIE Zrozum czynniki generujące koszty Wykorzystaj wiele parametrów kosztowych Wykorzystuj insourcing Nie oszczędzaj w niewłaściwych miejscach Podsumowanie
Rozdział 4. NATYCHMIASTOWE DZIAŁANIA DLA ZMIENIONYCH POTRZEB KLIENTA Działanie natychmiastowe nr 1: Udzielaj nadzwyczajnych gwarancji! Działanie natychmiastowe nr 2: Uzgodnij „okres próbny” dla maszyn! Działanie natychmiastowe nr 3: Akceptuj zapłatę uzależnioną od wyniku finansowego! Działanie natychmiastowe nr 4: Informuj o „twardych”, namacalnych korzyściach! Działanie natychmiastowe nr 5: Wykorzystaj swoją siłę finansową! Działanie natychmiastowe nr 6: Zaakceptuj handel wymienny! Działanie natychmiastowe nr 7: Odbierz klientów słabszym konkurentom! Działanie natychmiastowe nr 8: Rozwijaj nowe modele biznesowe! Podsumowanie
Rozdział 5. NATYCHMIASTOWE DZIAŁANIA DLA SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI Działanie natychmiastowe nr 9: Podnieś efektywność swoich sił sprzedażowych! Działanie natychmiastowe nr 10: Wydłuż czas poświęcony na właściwą sprzedaż! Działanie natychmiastowe nr 11: Zarządzaj wizytami u klienta w sposób zróżnicowany! Działanie natychmiastowe nr 12: Wzmocnij sprzedaż bezpośrednią! Działanie natychmiastowe nr 13: Wkraczaj do nowych segmentów rynku! Działanie natychmiastowe nr 14: Stosuj dodatkowe środki motywacyjne! Działanie natychmiastowe nr 15: Zaangażuj pracowników wewnętrznych do sprzedaży! Działanie natychmiastowe nr 16: Podkup od konkurencji najlepszych sprzedawców! Działanie natychmiastowe nr 17: Propaguj kompetencje najlepszych sprzedawców! Działanie natychmiastowe nr 18: Wzmocnij sprzedaż krzyżową! Działanie natychmiastowe nr 19: Rozszerz asortyment oferowanych produktów! Podsumowanie
Rozdział 6. NATYCHMIASTOWE DZIAŁANIA W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA OFERTĄ POLITYKI CENOWEJ
Działanie natychmiastowe nr 20: Zredukuj swoją podaż! Działanie natychmiastowe nr 21: Obniżaj ceny inteligentnie! Działanie natychmiastowe nr 22: Udzielaj rabatów rzeczowych, a nie cenowych! Działanie natychmiastowe nr 23 : Zastosuj nieliniowe modele i pakiety cenowe! Działanie natychmiastowe nr 24: Broń cen rękoma i nogami! Działanie natychmiastowe nr 25: Podnieś te ceny, które nie zostaną przez klientów zauważone! Działanie natychmiastowe nr 26: Uporządkuj swoją politykę rabatową! Działanie natychmiastowe nr 27: Osobno wyceniaj świadczenia wcześniej oferowane w cenie! „Działanie” do uniknięcia: Absolutnie unikaj wojen cenowych! Podsumowanie
Rozdział 7. NATYCHMIASTOWE DZIAŁANIA DOTYCZĄCE SERWISU I USŁUG Działanie natychmiastowe nr 28: Rozszerz swój łańcuch wartości dodanej poprzez wzbogacenie oferty usług serwisowych! Działanie natychmiastowe nr 29: Zwiększ liczbę klientów, którzy zawarli umowy serwisowe! Działanie natychmiastowe nr 30: Z dostawcy produktu stań się dostawcą systemowego rozwiązania! Działanie natychmiastowe nr 31: Podnieś elastyczność swoich usług! Działanie natychmiastowe nr 32: Przenieś się z rynku pierwotnego na rynek posprzedażowy! Działanie natychmiastowe nr 33: Przygotuj innowacyjną ofertę serwisową! Podsumowanie
Rozdział 8. WDROŻENIE NATYCHMIASTOWYCH ROZWIĄZAŃ Unikaj fatalnych błędów Ocena działań natychmiastowych Proces wdrożenia Trening i szkolenia Angażowanie konsultantów Przywództwo w kryzysie Podsumowanie
Rozdział 9. CO BĘDZIE PO KRYZYSIE? Jaki przebieg ma kryzys: V, U, L czy histereza? Społeczno-polityczne skutki kryzysu Poziom przedsiębiorstwa: kryzys jako katharsis (oczyszczenie) Podsumowanie
33 sposoby na kryzys gospodarczy Natychmiastowe rozwiązania dla twojej firmy --- Pozycja niedostępna.---
|